W Polsce wystartowała nowa kampania społeczna mająca na celu podniesienie świadomości na temat zaginięć dzieci. W ramach tej inicjatywy na ekranach w miastach pojawia się komunikat o trwającym połączeniu związanym z zaginionym dzieckiem. Co cztery godziny w kraju dochodzi do zaginięcia dziecka, co stawia rodziny w niepewności i stresie. Kampania adresuje te dramatyczne sytuacje, wzywając do korzystania z infolinii działającej 24/7.
Statystyki pokazują, że rocznie w Polsce znika ponad dwa tysiące dzieci i młodzieży, z czego 95% z nich odnajduje się w ciągu siedmiu dni. Organizacje takie jak Fundacja ITAKA, obsługująca całodobową infolinię 116 000, stają na pierwszej linii wsparcia dla tych, którzy potrzebują pomocy w trudnym czasie. Jak podkreśla wiceprezes Fundacji, Izabela Jezierska-Świergiel, wielu bliskich zaginionych nie wie, jak reagować w takiej sytuacji, co sprawia, że szybka pomoc jest niezbędna.
Kampania publiczna nie tylko informuje o problemie, ale także emocjonalnie angażuje przechodniów, prezentując na ekranach metaforyczne obrazy uczuć towarzyszących zaginieniu. Ekrany na ulicach przedstawiają obrazy, takie jak „spanikowana mama” czy „przerażony dziadek”, co ma na celu podkreślenie dramatycznych przeżyć rodzin. Intrygująca forma kampanii, z wykorzystaniem technologii do wyświetlania komunikatów w czasie rzeczywistym, sprawia, że każdy odbiorca może poczuć wagę sytuacji, z której właśnie ktoś próbuje się wydobyć.
Inicjatywa została objęta patronatem Rzecznika Praw Dziecka oraz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, co podkreśla jej znaczenie dla społeczeństwa. Współpraca Fundacji ITAKA i Screen Network pozwala na dotarcie do mieszkańców miast, a także na zwrócenie uwagi na numer 116 000, poprzez który każdy może zgłosić zaginięcie dziecka lub nastolatka. Kampania pokazuje nie tylko statystyki, ale również osobiste oblicze dramatów, jakie przeżywają rodziny w obliczu zaginięcia bliskich osób.
Źródło: Policja Gniezno
Oceń: Nowa kampania społeczna w obronie zaginionych dzieci w Polsce
Zobacz Także