W Polsce rusza kolejna faza ogólnopolskiej kampanii społecznej #ZnamTeNumery, która ma na celu zwiększenie świadomości wśród seniorów na temat zagrożeń związanych z oszustwami internetowymi. Kampania, zainicjowana przez Komendę Główną Policji oraz partnerów takich jak Telewizja Puls i Fundacja Telewizji Puls, angażuje zarówno edukację, jak i uświadamianie niebezpieczeństw wynikających z użycia sztucznej inteligencji przez przestępców. Już od 20 listopada wchodzimy w drugi etap kampanii, który skupia się na bardziej bezpośrednim informowaniu o zagrożeniach.
W pierwszej części kampanii, która miała miejsce od 14 do 20 listopada, uczestnicy byli zapraszani na stronę internetową dedykowaną tematowi emerytur, gdzie zamiast oszustwa mieli okazję uzyskać wiedzę na temat potencjalnych pułapek. To innowacyjne podejście miało na celu zwrócenie uwagi na rosnące zagrożenia związane z technologią, która coraz częściej jest wykorzystywana do nielegalnych działań.
Od 20 listopada prowadzone będą emisje spotów oraz materiałów edukacyjnych, które mają na celu przedstawienie metod działania oszustów w kontekście sztucznej inteligencji. Policja planuje zaangażować się w akcję poprzez różne formy działań informacyjnych, skierowanych zwłaszcza do osób starszych, które są często grupą narażoną na takie działania. Rozwój kampanii #ZnamTeNumery obserwowany jest z rosnącym zainteresowaniem, co potwierdza przyłączenie się różnych partnerów, takich jak magazyny oraz media lokalne, co zwiększa zasięg i skuteczność programu edukacyjnego.
Akcja będzie trwała aż do końca roku, a jej treści instalowane są w miejscach publicznych, takich jak kina, stacje kolejowe i komunikacja miejska. Współpraca z instytucjami takimi jak Poczta Polska czy organizacje seniorów pozwoli na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Kampania #ZnamTeNumery zwraca uwagę na potrzebę ochrony seniorów przed oszustami, którzy w sposób coraz bardziej wyrafinowany mogą wykorzystywać ich zaufanie oraz nieświadomość technologiczną.
Źródło: Policja Gniezno
Oceń: Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery edukuje seniorów na temat oszustw z wykorzystaniem AI
Zobacz Także