W okresie wakacyjnym, który wiąże się ze zwiększoną liczbą wyjazdów, rozpoczęto akcję edukacyjną „ZAPNIJ PASY – poczuj uścisk bezpieczeństwa”. Inicjatywa, trwająca od 27 czerwca do 31 sierpnia 2025 roku, jest organizowana przez Biuro Ruchu Drogowego KGP oraz partnerów, firmę Neptis SA i Screen Network SA. Celem akcji jest przypomnienie kierowcom oraz pasażerom o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa podczas podróży. W ramach działań, w aplikacji Yanosik pojawi się specjalny quiz dotyczący bezpieczeństwa na drodze.
W ramach trwającej kampanii, organizatorzy chcą zwrócić szczególną uwagę na znaczenie zapinania pasów przez wszystkie osoby przebywające w samochodzie, w tym pasażerów siedzących na tylnych kanapach. To bardzo ważne, ponieważ niezapięte pasy mogą stanowić duże zagrożenie nie tylko dla pasażera, ale również dla osób z przodu w razie wypadku. Gwałtowny kontakt z osobami siedzącymi z przodu może prowadzić do tragicznych skutków.
Oprócz działań w aplikacji Yanosik, organizatorzy zaplanowali również emisję spotu reklamowego na ponad 20 tysiącach ekranów LED w całej Polsce. Przekaz kampanii ma za zadanie uświadomić społeczeństwu, jak wiele można zyskać poprzez proste czynności, jakimi są zapinanie pasów oraz stosowanie fotelików bezpieczeństwa dla dzieci. Działania te w znaczący sposób przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa na drogach i zmniejszenia liczby tragedii związanych z niewłaściwym korzystaniem z pasów bezpieczeństwa.
Źródło: Policja Gniezno
Oceń: Rozpoczęcie akcji edukacyjnej „ZAPNIJ PASY – poczuj uścisk bezpieczeństwa”
Zobacz Także